IV Krakowskie Dni BRD 2017

W dniach 22-23 lutego odbędą się IV KRAKOWSKIE DNI BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2017 (IV Ogólnopolskie Forum Specjalistyczne – „Stała i tymczasowa organizacja ruchu drogowego – ORGANIZACJA RUCHU 2017„, V Ogólnopolskie Forum Specjalistyczne – „Bariery ochronne na drogach i obiektach inżynierskich – BARIERY 2017„).  Będą to XXI i XXII wydarzenia z cyklu KONFERENCJE SPECJALISTYCZNE nauka-praktyka-biznes.

 

Spotkanie odbędzie się pod Honorowym Patronatem Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Najwyższej Izby Kontroli, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

 

W wydarzeniu corocznie udział biorą najwyższej klasy specjaliści w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego – naukowcy i praktycy, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, zarządów dróg wszystkich kategorii, reprezentanci istotnych dla środowiska instytucji i stowarzyszeń, a także eksperci praktycy z firm zajmujących się przedmiotową tematyką.

 

IV KRAKOWSKIE DNI BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2017 mają za zadanie uporządkowanie wiedzy zarówno technicznej, jak i w zakresie obowiązujących przepisów prawa i wytycznych, omówienie aspektów praktycznych stosowania środków organizacji ruchu oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedstawiciele Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zaprezentują stan BRD w Polsce na tle wyników analizy danych o zdarzeniach drogowych w 2016 r., zaś sytuację w Małopolsce w obszarze BRD ze szczególnym uwzględnieniem zagrożenia pieszych, przybliży mgr Marek Dworak, sekretarz Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, dyrektor Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Krakowie. Zostaną również zaprezentowane wyniki kontroli NIK dotyczących bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz bezpieczeństwa na przejazdach i przejściach kolejowo-drogowych. Poruszymy także tematykę aktualnych trendów rozwojowych w dziedzinie BRD, zwłaszcza w kontekście wyników prac dotyczących urządzeń BRD oraz oznakowania eksperymentalnego wykonywanych w ramach programu Rozwój Innowacji Drogowych, ale też wstępne wyniki pracy badawczej dotyczącej „inteligentnych” skrzyżowań przyjaznych kierowcom. Podejmiemy również tematykę zmian w przepisach techniczno-budowlanych w drogownictwie. Poza przeglądem aktualnych rozwiązań inżynierskich oferowanych przez rynek, w tym dedykowanych przejazdom awaryjnym, chcemy poruszyć tematykę policzalnego wpływu usług ITS na poziom BRD, zagrożeń związanych ze skrzyżowaniami linii kolejowych z drogami, skutecznością działania automatycznych urządzeń do pomiaru prędkości, widzialnością oznakowania pionowego w specyficznych warunkach, oznakowania sprzyjającego bezpieczeństwu pieszych, zasad oświetlania przejść dla pieszych, oddziaływania barier ochronnych na konstrukcję obiektów inżynierskich oraz utrudnień jakie urządzenia bezpieczeństwa ruchu, zwłaszcza drogowe bariery ochronne stanowią dla służb ratowniczych.

 

Aktualny program znaleźć można na stronie internetowej:

www.kdbrd.konferencjespecjalistyczne.pl/program

 

KDBRD17_Plakat_RK_01